X-mas

Skrev följande text under jullovet, jag känner fortfarande likadant, trots att jag är hemma och tillbaka till mina vanliga rutiner...

"Inget är kul, jag kan ju för fan inte ens åka skidor! Allt känns oerhört meningslöst! Jag tycker inte ngt är kul längre, jag gör bara personer i min omgivning besvikna! Jag har inte lust att göra något, vill bara att dagarna ska gå, i väntan på något annat, på något bättre. Men när kommer bättre tider, när blir det bättre?! Det känns inte som att min tillvaro blir till något bättre. Vad tjänat det till egentligen? Det är svart och återigen svart...

Ibland undrar jag om det bara är något jag inbillat mig, att jag inte orkar anstränga mig för att jag är för lat. Att jag inte orkar ta ansvar. Såhär har det aldrig vart innan. Jag förstår inte hur allt bara vände från vitt till svart?!

Jag vill bara lägga ner, sova och sova och återigen sova! Sova tills jag vaknat upp till något bättre! Vakna när jag har ork, energi och känner glädje. Då kan jag tänka mig att vakna, först då kan jag möta världen, mina medmänniskor och vänner! Jag vill känna livslust igen, känna glädjen och tacksamheten som jag tidigare känt. Jag kan inte rå för det för tillfället, men jag är så extremt uttråkad och känner inte lust för något. Det känns bara som jag lever med tiden, tick tack ... Vad händer?! Vad väntar jag på?! Ett mirakel?! Vad vet jag, det kanske kommer någon som räddar mig?! Haha vad tror jag egentligen. Jag skulle behöva en rejäl dos av en lyckodrog! "Olycklig flicka död i överdos av extacy" Jo tack, hon dog lycklig iallafall! Tackar för det!

Ärligt talat, jag fixar inte den här lediga tiden, det är så mycket tid att ta död på, så många timmar och så långsamt som tiden går... Det är ren och skär tortyr. Allt kryper fram men mina tankar och tillvaro går på högvara verkar allt annat stå stilla! Mina tankar ger mig ångest och jag blir rent ut sagt illamående av allt! Dålig sömn, brist på energi och tankar som får mig att vilja slänga mig i väggen."

Någon som förstår mig? Någon som vet vad jag talar om?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Collarbones

What Doesn't Kill You Makes You Stronger

RSS 2.0